1. Zapraszanie znajomych do zajęć
Możesz zaoferować zniżkę każdemu uczniowi, który w ciągu tygodnia przyprowadzi przyjaciela, jeśli on zapisze się na zajęcia. Oczywiście, jeśli uczniami są dzieci, rodziców trzeba poinformować o obniżce oraz jej warunkach. Upewnij się, że nowym uczniom podobają się zajęcia, a materiał jest łatwy do przyswojenia, ponieważ nie można pozwolić, by poczuli, że zostają „w tyle”.
2. Zainteresuj się lokalnymi szkołami
Nauczanie języków obcych jest dzisiaj wymagane w każdej szkole. Zdarza się, że szukają one nowych sposobów na rozruszanie szarej materii swoich uczniów. Skontaktuj się z lokalnymi szkołami i spróbuj się dowiedzieć, czy nie byłyby zainteresowane promocyjnym dniem nauki języka obcego z nowym nauczycielem. Może nie opłacić się to od strony pieniężnej, ale zawsze można przynieść ulotki lub kupony z obniżkami na twoje zajęcia, aby wzbudzić zainteresowanie uczniów. Niech lekcje będą proste, choć intrygujące. Nie zapomnij przynieść sporo materiału do zabrania do domu i obowiązkowo przekaż swoje dane kontaktowe. Po kilku dniach otrzymasz więcej zgłoszeń, niż się spodziewasz.
3. Reklamuj się tam, gdzie rodzice udają się, by odpocząć
Jeden ze skuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych studentów to reklamowanie się w miejscach, gdzie rodzice spędzają czas tylko dla siebie. Przygotuj ulotki i zostaw je w lokalnych kawiarniach czy siłowniach. Wiele małych firm także będzie szczęśliwymi, jeśli w zamian za wyeksponowanie twojej reklamy u siebie będą mogli wystawić własną u ciebie.
4. Zorganizuj dni otwarte w środku sezonu.
Zaplanuj specjalny dzień, gdzie potencjalni uczniowie będą mogli mieć wgląd w twoje zajęcia. Informacja o dniach otwartych powinna być widoczna tam, gdzie nowi klienci będą w stanie ją zobaczyć – rozgłoszenie tego w mediach społecznościowych to najmniej, co powinieneś zrobić. Jak w punkcie pierwszym, pomyśl nad zachętą dla obecnych uczniów, którzy przyprowadzą swoich znajomych.
5. Ranking w wyszukiwarkach internetowych
Kiedy potencjalny klient wyszukuje konkretną usługę w danym obszarze, pierwsze parę propozycji zwykle znajdują się w jego bezpośredniej bliskości. Twoja firma koniecznie musi być jedną z nich. Zakup słów kluczowych może i jest nieco kosztownym sposobem na osiągnięcie tego, ale potrafi zwrócić się wielokrotnie. O tym, jak skuteczniej dobierać słowa kluczowe pod kątem internetowej kampanii reklamowej, dopowiemy w kolejnym artykule.
Jeśli masz własny sposób na przyciągnięcie nowych uczniów w środku sezonu, nie wahaj się – podziel się z nami!