
SEO (Search Engine Optimalization) to w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Potoczni nazywamy to "pozycjonowaniem", oraz potocznie każdy z nas jest w stanie to zrobić. Tylko ci, którzy się znają na SEO jednak, są w stanie wypromoważ dobrym pozycjonowaniem daną stronę na sam szczyt wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych. Czemu to takie ważne? Badania wykazują, że większość odbiorców po wpisaniu interesującego ich tematu, nie szuka dalej niż do czwartego linku, który się wyświetli w rankingach wyszukiwarek. Jeszcze mniejszy procent internautów zajrzy na drugą stronę. Im wyżej znajduje się twoja strona w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse na to, że interesant kliknie w twój link i odwiedzi stronę internetową twojej firmy lub szkoły. Dlatego dobre pozycjonowanie, SEO, przypomina nieustanną walkę z innymi, niewidzialnymi rywalami o jak najlepszą pozycję w oczach potencjalnego odbiorcy.
SEM natomiast, czyli Search Engine Marketing, to ogół działań promocyjnych, mających na celu jak najlepsze upozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania na konkretny rodzaj poszukiwań użytkowników. Brzmi zbyt zawile? W skrócie sprawa przedstawia się tak - im więcej i lepiej zdefiniowanych kampanii reklamowych w internecie prowadzimy, tym większe szanse, że trafią do nas klienci o podobnych zainteresowaniach. Stawiamy tutaj na wyrażenia kluczowe, jakie wpisują użytkownicy. Marketing w wyszukiwarkach składa się z kilku rodzajów usług, a efektem jest zwiększenie przepływu internautów przez naszą stronę internetową, ponieważ zainteresowali się oni jej tematyką. Im więcej użytkowników odwiedzi naszą stronę, tym wyżej ona znajduje się w rankingach wyszukiwarek - tym samym zwiększając efektywność naszych kampanii reklamowych.
Między SEO i SEM istnieje więc ścisła zależność. Naprawdę udana kampania SEM składa się z bardzo dobrze dobranych słów kluczowych (SEO), w które klika jak największy odsetek zainteresowanych osób (duży iloczyn Pay-Per-Click, w skrócie PPC)
W które z nich należałoby bardziej zainwestować swój czas i zaangażowanie? Radzilibyśmy położyć akcent na SEO, ale też posiadać grabną stronę internetową, zachęcającą do ponownych odwiedziń. School Empower PL umożliwia początkującym szkołom językowym założenie własnej strony internetowej (lub zintegrowania swojej, jeśli już taką posiadają, z systemem wirtualnej administracji), która swoją przejrzystością zaciekawi nowych użytkowników.
Przekonajcie się sami!